Šta posetiti u Japanu?

Od svega što sam videla u Japanu (pored Tokija i Kjota koji su svakako nezaobilazni deo putovanja), izdvojiću ono što je na mene ostavilo najveći utisak i što bih ja preporučila nekome ko se sprema da odleti u ovu zemlju, koja vas sigurno neće ostaviti ravnodušnima.

Jokohama – Svi smo mislili da je ovo samo još jedna u nizu luka, gde se na sve strane oseća riba i nema ništa specijalno da se vidi. Sreća pa smo se ipak odlučili da ovaj grad, odnosno najveću luku u Japanu, i posetimo. Luka je veoma lepo sređena, na sve strane su parkovi i zelenilo, ogromne jahte i brodovi, a uveče sija, mogu slobodno reći – i lepše od Tokija. Ovde se, takođe, možete voziti u velikom točku ili na nekoj od atrakcija u samoj luci, gledati ulični šou ili prošetati najvećim Chinatown-om u Japanu.

Kamakura – Drago mi je što smo u naše izlete uvrstili i Kamakuru. Pored toga što ima divnu peščanu plažu, Kamakura ima i dosta lokaliteta za posetiti. Mi smo, naravno, obišli čuvenog Velikog bronzanog Budu. Moguće je ući unutar bude i slikati se pored njega ili pored njegovih džinovskih sandala. Prošetali smo uličicama Kamakure i susreli se sa čuvenom ceremonijom, gde smo videli kako nose rikšu.

Osaka – Obišla sam čuveni Osaka zamak, u kome sam imala priliku da se slikam kao samuraj uz adekvatnu pozadinu i dobijem originalnu sliku za uspomenu. Ispred samog zamka sam upoznala malog drugara sovu i slikala se besplatno sa njim. Posetili smo oblast Dotonburi, gde se nalazi mnogo marketa sa neobičnim reklamama na svakom ćošku. Slikala sam se pored ogromne krabe, pa sam videla sebe na video-bimu kako mašem, zatim sam šetala uz vodu i šopingovala u prodavnici sve za 100 jena.

Niko – Nešto najlepše što sam u životu videla jeste upravo dvorski kompleks koji je pod zaštitom Uneska. Pre samog skretanja za ovaj kompleks nalazi se čuveni crveni most preko reke Daija. Kada smo mi prolazili sa leve strane mosta se održavala ceremonija japanskog venčanja. U okviru kompleksa se nalazi i čuvena rezbarija od drveta, tri majmuna, gde jedan ne vidi, drugi ne čuje, a treći ne govori. Brojne šarene pagode sa prekrasnim elementima vas okružuju i prosto se osećate fenomenalno, kao da ste uplovili u neku japansku bajku i vratili se kroz vreme, očekujući da se iznenada pojavi vaš samuraj. Imali smo prilike da uđemo i prisustvujemo molitvi. Naravno, ništa nismo razumeli, ali je to bilo jedinstveno iskustvo koje ću sigurno pamtiti. Pre samog ulaska smo se izuli i ostavili svoju obuću u police sa strane.

Nara – Kada mi neko izgovori Nara, ono što me asocira na ovaj neverovatno simpatični grad jesu umiljati jeleni koji slobodno šetaju pored ljudi, slikaju se i druže sa vama. Posetila sam Todaiđi hram u kome se nalazi još jedan sladak i veliki buda i svetilište Kasuga. Nara je grad koji odiše neverovatnom energijom. Prelepi zeleni parkovi koje delite sa ovim neobičnim stanovnicima grada. Postoji veliki broj hramova koje vredi posetiti, ali za one koji još nisu kupili suvenire, svakako je idealna destinacija.

Mijađima – Posetili smo Tori vrata koja se nalaze na moru, slikali smo se u samoj vodi kada je nadošla plima, a spuštali smo se i šetali oko vrata prilikom oseke. Bilo je zaista magično iskustvo. I ovde na ostrvu jeleni šetaju slobodno, ali nekako su mi veći utisak ostavili oni u Nari, bili su živahniji. Ovde smo posetili još jedan hram koji ima stepenište izgrađeno od malih buda, koje vodi do samog kompleksa koji je neverovatno zanimljiv i drugačiji od svih koje sam videla. Nalazi se na samom uzvišenju i nije toliko turistički posećen, pa je baš lepo posetiti ga i doživeti Japan iz prve ruke, bez ometanja i gurkanja turista.

Enošima – Do ovog ostrva se dolazi od Kamakure prevozom kroz uzane uličice gde smo bukvalno mogli ljudima da uđemo u kuću iz prevoza. Pored prelepe plaže i malih ulica, posebno mi je bilo zanimljivo da vidim japanske surfere i japanskog repera koji je zabavljao masu na plaži. Posetili smo pećinu u kojoj se nalazi statua zmaja. Sedeli smo na čudnim stenama sa kojih se pruža pogled na okean. Ovde sam posetila čuveni tematski Hello Kitty kafić gde je sva hrana i piće napravljeno u obliku ili sa motivima ove slatke mace.