Sivota u doba korone – letovanje 2020

Kako je izgledalo naše letovanje u Sivoti u doba korone i zašto se putnici vraćaju u ovo lepo mesto na jonskoj obali, pročitajte u članku koji sledi.

Putovanje puno iščekivanja

Sa parkinga kod Muzeja 25. maj krenuli smo 25. juna u 15.50. Polazak je bio planiran za 16 sati, kako su svi putnici bili tu, spakovani, krenusmo 10 minuta ranije. Lepo za početak.

Autobus je na sprat komforan, dobile smo odlična sedišta sa stolom u donjem delu autobusa. Pola autobusa je popunjeno, čini mi se da je bilo oko 50 putnika, uključujući i našeg predstvanika u Sivoti (koji je takođe putovao sa nama).

Destinacije su Sivota, Parga i Lefkada, najviše putnika je putovalo u Sivotu.

Osećala se pozitivna ali istovremeno iščekujuća atmosfera uz dozu neizvesnosti.

Prvu pauzu od 20 minuta napravili smo u Krnjevu a sledeća je bila u Dimitrovgradu (od pola sata).

Granice u vreme pandemije

Na granici sa Bugarskoj nema gužve, naš autobus je bio jedini. Nošenje maski nije bilo obavezno, vodič je uzela podatke ali nisu nam tražili. Izašli smo iz busa i overili pasoše. Zadržavanje na granici 20-30 minuta.

Usledilo je 4 sata ugodne vožnje kroz Bugarsku do graničnog prelaza Kulata-Promahono. Zbog brojnih kamiona koji su se „načičkali“ ispred granice i zatvorili prolaz našem autobusu, vozač je morao da napravi bravurozan potez i tako se uključimo u traku za buseve.

Pošto nas je instiktivno, na nervoj bazi, grebuckalo grlo moja drugarica Gaga je predložila da popijemo po jedno „unuče“ kao deo strategije za testiranje. Predlog odbismo, pa šta nam Bog da. U atmosferi neizvesnosti dođosmo na grčku granicu.

Autobus su poprskali dezinfekcionim sredstvima, ovde smo izašli iz busa sa maskama na licu, predali pasoše, obavili carinske formalnosti, I za nekih 20-30 minuta nastavili put ka Grčkoj. Sada mnogo relaksiraniji i opušteniji, jer prođosmo bez testiranja.

Pauzu od 20 minuta napravili smo na ulazu u Grčku a nakon toga u jutarnjim satima u Janjini, čini mi se od pola sata. U Sivotu smo stigli oko 10 sati ujutro po grčkom iliti 9 sati po našem vremenu.

Vila Stela – odličan izbor

Brzo smo se smestili u apartmane. Mi smo bile smeštene u 1/3 studiju u vili Stela. Vila ima odličnu lokaciju, nalazi se u centru mesta, na 200 metara udaljena od kružnog toka i crkve.

Studio je više ½ nego 1/3, ali vrlo čist, kupatilo je malo ali lepo uređeno, kuhinja ima samo neophodne uređaje i posuđe. Frižider nije mnogo bučan. Kreveti su udobni, svi su za jednu osobu, nisu pomoćni ležaji. Soba ima komarnik i veliku prostranu terasu sa setom za sedenje, tendom i sušilom.

Pokušasmo da dobijemo veću sobu ali predstavnik reče da je vila u alotmanu, odnosno da ukoliko agencija ne proda sobu, vlasnik je izdaje (nije više u ingerenciji agencije).

Bez klime na 35 stepeni

Položaj našeg apartmana je savršen, u senci dvorišta punog zelenila, tako da nam klima nije bila potrebna. Posteljinu smo menjali na pola smene (5 dana). Gazdina kćerka je zamolila da mi čistimo apartmane i promenimo posteljinu, s obzirom na to da ima dvoje male dece i da se plaši virusa.

Inače, vlasnik kuće je stigao tri dana kasnije iz Nemačke gde radi i dvorište je procvetalo po njegovom dolasku. Imam utisak da nas Grci još uvek nisu očekivali, iako je bio kraj juna.

U Steli je još samo jedan studio bio popunjen, tu je bio komšija Đani sa svojom lepšom polovinom.

Na kraju letovanja ostali u sobama smo do polaska autobusa, jer su sve sobe bile slobodne. Poslednji dan iskoristismo na plaži.

Vreme nas je lepo poslužilo. Poslednja dva dana je padala kiša, ali se moglo kupati i sunčati na plaži.

Temperatura vazduha je bila 30-38 stepeni, voda izuetno čista i prijatna za kupanje. Izuzetak je Zavija plaža, koju naši turisti iz grupe hvališe da je voda prijatna ali za mene hladna za kupanje. No, ukusi su različiti.

Sivota leto 2020 – prvi utisak

Prvi utisak o Sivoti mi je  nekako čudan. Ovo nije Sivota koju pamtim. Prazna, poluuređena, marina ne liči na sebe, na plaži tek nekoliko kupača….

Auuu, u neverici sam. Moje saputnice nisu naročito oduševljene, put, umor, nespavanje, učiniše da se svi zbunimo…

Posle kupanja i malo dremke na gradskoj plaži, okruženoj mirisnim zelenilom, hladovinom, i oplemenjeno jonskim plavetnilom, mirisom soli, zvukom talasa sve postade jasnije. Izbistri se u glavi. Ne može se odoleti ovoj lepoti.

Fantastičan zalazak sunca i ukusna večera učiniše da nas Sivota osvoji i pridobije svojim šarmom. Ponovo.

Plaže, restorani i još ponešto

Na gradskoj plaži, Mega Amosu, Stavedu leželjke se ne naplaćuju, dobijaju se uz piće. Na Zaviji set od dve ležaljke i suncobran je 5e. Turiste ste mogli izbrojati.

Na plažama poneki konobar nosi masku i rukavice, posle 2-3 dana su se opustili kada su shvatili da nismo zaraženi kovidom.

Ležaljke se čiste isto kao i prethodnih godina, nema posebnog režima, sve je uobičajeno, potpuno normalno. Po restoranima slično stanje, kao i marketima. Gosti ne nose maske. Izgledalo je kao da nema epidemije.

Što se tiče cena po marketima, plažama, restoranima nepromenjene su, iste kao prošle godine ili 2018, o čemu sam pisala u člancima: http://pslanguagecafe.com/?s=sivota

Vozić nije radio zbog malog broja turista. Naša grupica od 40-tak putnika i Grci vikendom, to su bili skoro jedini gosti.

Jednu našu porodicu koja je došla kolima su testirali, oca porodice, vozača.

Bili su na info sastanku. Naravno, niko ih nije jurio u karantin, proveravo ili bilo šta slično…Pričala sam sa njima, nije im bilo svejedno. Više su se plašili ispravnosti testova. Na sreću, test je bio negativan.

Policajce smo videli (bez maski) posle 1.7, dva tri, čini mi se. Mislim da ih ih nema više od pet u Sivoti. I lekar je stigao 1. jula.

Primetili smo par Rumuna, a posle prvog jula tek nešto malo Italijana, Nemaca i rekla bih Engleza sa jahtama.

Izleti

Nema ni renta kara, a od izleta uspeli smo da realizujemo krstarenje oko ostrva Sivote – 10 e i Pargu u večernjim satima busom – 12e.

Srpska kuća je počela sa radom od 1. jula, a brodić do ostrva Vido nije saobraćao u periodu mog boravka.

Pisina bez gužve obasjana suncem izgleda fenomenalno, sva je u punom sjaju! Fenomenalan utisak, zaista opravdana ime i reputaciju. Voda kristalno čista, prozirna, tirkizne nijanse i savršena za kupanje.

Svi smo bili očarani. Izlet za preporuku.

Parga u večernjim satima takođe odličan izlet i primetih da je u Pargi značajno više turista nego u Sivoti. Nije gužvakao prethodnih gpodina, ali na šetalištu ima turista. Čuo se srpski, grčki, italijanksi, englski, nemački…

Podsetila sam se ukusa i mirisa Sivote, u restoranu Thalasa preukusnih morskih plodova, u Steak house  Pašticada leči od svih bolova, ali i odličnog sladoleda i vaflakija iz Melanio poslastičarnice.

Miris divljeg origana, timijana, ubranog  po brežuljcima Sivote,  ukusi domaće alve i maslinovog ulja iz Perdike bude lepe uspomene.

Putnici se u Sivotu vraćaju

Divna priroda, brojne plaže i uvale, puno zelenila, mir, tišina i šarm Sivote uticali su na naše saputnice iz grupe da rezervišu dve smene za sledeću godinu u Sivoti u paket aranžamanu sa predstavnikom.

Na iznenađenje vlasnice agencije iz Novog Sada koja se, naviknuta na loše vesti iz Grčke, uplašila da nešto nije u redu.

I moje drugarice su oduševljene i kažu da razumeju ljude koji se vraćaju iznova u fotogeničnu Sivotu koja ima toliko toga da ponudi za ljubitelje prirode i aktivnog odmora. Dopala im se klima, a njih su za razliku od mene komarci zaobilazili. Dolaze ponovo sledeće godine.

Grci, kao i mi, neki se plaše virusa, neki su opušteni. Poslednjih dva tri dana odmora stigle su vesti o zatvaranju granice za naše turiste. Rekla bih da su meštani (oni koji žive od turizma, naročito) bili zatečeni ovom odlukom i da im je žao što ovog leta neće ugostiti naše turiste. Taman su se navikli na nas. Moj utisak je da smo u Sivoti dobrodošli!

Fotografija za uspomenu

Džordžija, jedna od vlasnica Izabela tursa, partnerske agencije iz Sivote, našalila se sa našim predstavnikom da se fotografiše sa grupom, jer će mu to po svemu sudeći, biti najveća grupa ove sezone. Nadam se da gospođa neće biti u pravu (za najveću grupu).

Predložila je da istaknu tu fotografiju najhrabrijih i najlojalnijih turista kao znak dobrodošlice u Sivotu 2021!

Želeli smo da ostanemo duže, nije da nismo, ali nije u redu da budemo sebični. Lepo je što je autobus koji je dolazio po nas, sa 90 putnika za Pargu i Lefkadu, pušten na granici. Svi putnici su testirani. Ne znam rezultate.

Povratak kući – sve što je lepo ima kraj

Naš povratak je protekao u najboljem redu, krenuli smo u 19.15 iz Sivote po grčkom vremenu a u 8.15 smo bili u Beogradu na parkingu kod Muzeja 25. maj.

Išli smo preko Evzonija, napravili tri pauze po 20-30 minuta u Janjini, u Makedoniji i Predejanima. Fri šop smo prevideli, ali i nije neka šteta. Izlazili smo na svim granicama, maske nisu bile obavezne, zadržavanje oko 20-30 minuta.

Naš autobus je bio jedini. Sedišta ista. Sve pohvale za predstavnika agencije, pratioce grupe, vozače, kao i za transfer do Valjeva. Profesionalizam.

Godina solidarnosti

U turizmu situacija nikada gora, no što se tiče svih ljudi sa kojima smo imali kontakt iz agencija (vodiče, predstavnike, pratioce, vozače) uvek su sa osmehom odgovarali na naša pitanja, trudili se maksimalno da naš odmor protekne u najboljem redu, te im se ovim putem zahvaljujem.

Ova godina je godina solidarnosti (barem bi tako trebalo da bude) i ne smemo da zaboravimo na one koji rade za nas, zaposlene u turizmu ali one koji su angažovani i koji po Zakonu o zapošljavanju nemaju nikakva prava.

Mi smo imale sreće da naše letovanje prođe savršeno. Iskreno se nadam se da će se epidemiološka situacija u našoj zemlji popraviti i da ćemo se uspešno izboriti sa virusom.

Želim vam svima pre svega dobro zdravlje, sreću i puno lepih putovanja!